Conceptualizing bibliometric indicators in research on Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.29327/233824.7.13-1Keywords:
Covid-19. Google Metrics. Multidisciplinarity. Researches.Abstract
The main objective of this article is to present to the entire Brazilian academic and scientific community the multidisciplinary/interdisciplinary productions that aimed the greatest scientific impact calculated by Google h index in the Portuguese language, conceptualizing covid-19 in several areas. In other words, an approach to the most cited and referenced productions in the Portuguese language that deal with covid-19. The objective is to update researchers on the most researched topics in various areas and present, in a state-of-the-art form, these most relevant researches that had the greatest impact based on bibliometric indicators.
References
Aquino, E. M. L., Silveira, I. H., Pescarini, J. M., Aquino, R., Souza-Filho, J. A. de, Rocha, A. dos S., Ferreira, A., Victor, A., Teixeira, C., Machado, D. B., Paixão, E., Alves, F. J. O., Pilecco, F., Menezes, G., Gabrielli, L., Leite, L., Almeida, M. da C. C. de, Ortelan, N., Fernandes, Q. H. R. F., & Ortiz, R. J. F. (2020). Medidas de distanciamento social no controle da pandemia de COVID-19: potenciais impactos e desafios no Brasil. Ciência & Saúde Coletiva, 25(1), 2423–2446. https://doi.org/10.1590/1413-81232020256.1.10502020
Arruda, E. P. (2020). EDUCAÇÃO REMOTA EMERGENCIAL: Elementos para políticas públicas na educação brasileira em tempos de Covid-19. EmRede - Revista de Educação a Distância, 7(1), 257–275. https://doi.org/10.53628/emrede.v7.1.621
Costa, D. da., Gonçalves, J. C., Cantino, R. C. G. & Moura, R. da S. (2021). SOBRE A INTERDISCIPLINARIDADE COMO CONCEITO. Revista Coleta Científica, 5(9), 119–134.
Costa, T., Lopes, S., & Fernández-Llimós, F. (2012). A Bibliometria e a Avaliação da Produção Científica: Indicadores e ferramentas. Actas do Congresso Nacional de Bibliotecários, Arquivistas e Documentalistas.
Costas, R., & Bordons, M. (2007). The h-index: Advantages, limitations and its relation with other bibliometric indicators at the micro level. Journal of Informetrics, 1(3), 193–203. https://doi.org/10.1016/j.joi.2007.02.001
Gonçalves, J. C., Costa, D. da, Fernandes, R. da R., & Costa, D. A. da. (2022). Análise bibliométrica de pesquisas voltadas aos efeitos da tecnologia educacional na ansiedade e estresse dos professores durante a pandemia da covid-19. Cadernos Do FNDE, 3(5), 01–14.
Gonçalves, J. C., Costa, D. da, Fernandes, R. da R., & Costa, D. A. da. (2022). Análise bibliométrica de pesquisas voltadas aos efeitos da tecnologia educacional na ansiedade e estresse dos professores durante a pandemia da covid-19. Cadernos Do FNDE, 3(5), 01–14.
Marziale, M. H. P., & Mendes, I. A. C. (2002). O fator de impacto das publicações científicas. Revista Latino-Americana de Enfermagem, 10, 466–467.
Pinto, A. C., & Andrade, J. B. de. (1999). Fator de impacto de revistas científicas: Qual o significado deste parâmetro? Química Nova, 22, 448–453.
Schmidt, B., Crepaldi, M. A., Bolze, S. D. A., Neiva-Silva, L., & Demenech, L. M. (2020). Saúde mental e intervenções psicológicas diante da pandemia do novo coronavírus (COVID-19). Estudos de Psicologia (Campinas), 37, e200063. https://doi.org/10.1590/1982-0275202037e200063